پیش بینی ترندهای طراحی داخلی تا سال 2024

پیش بینی ترندهای طراحی داخلی تا سال 2024

با سلام خدمت شما همراهان گرامی استودیو معماری فرحو. با یک مطلب جذاب دیگر درباره پیش بینی ترندهای طراحی داخلی تا سال 2024 در خدمت شما هستیم. همانطور که می‌دانید ترندهای طراحی داخلی هر ساله تغییر می‌کنند و ترندهای مختلفی در بین طراحان همه گیر می‌شوند. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که شناخت ترندهای جدید در فصول آینده علاقه دارید یا تصور می‌کنید به عنوان یک معمار باید این ترندها را بشناسید، با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

پیش بینی ترندهای طراحی داخلی تا سال 2024

توسعه طراحی داخلی به عوامل بسیاری مرتبط است و این موضوع یک مطلب اجتناب ناپذیر است چرا که هر ساله متریال‌های جدیدی به بازار عرضه می‌شوند یا کاربرد دوباره آنها احساس می‌شود و همین موضوع باعث می‌شود ترند جدیدی نیز به دنبال این متریال‌ها شکل بگیرد. یکی دیگر از دلایل ترند شدن برخی سبک‌ها این است که دنیا دائما در حال تغییر است و جستجوی راه حل‌های جدید برای راحتی بیشتر فضا و زیباتر شدن آن، اساس طراحی‌ها در سال آتی خواهد بود. طرح‌ها و ترندها به شما کمک می‌کنند تا طراحی‌های خود را راحت‌تر انجام دهید اما انتخاب سبک طراحی به سلیقه معمار و موارد زیر بستگی دارد:

  • برنامه ریزی فضایی یا منطقه‌بندی فضا: جابه‌جایی دیوارها و نصب پارتیشن
  • انتخاب متریال‌های تکمیلی: مانند مبلمان و روشنایی
  • انتخاب پارچه: پرده، فرش، روکش مبلمان
 ترندهای طراحی داخلی تا سال 2024

در طراحی داخلی همه ساله ایده‌های نوینی ارائه می‌شوند و طراحان در آنها چند سبک را با یکدیگر ادغام می‌کنند. برخی طراحان تابع ترندها هستند و تمام ایده خود را از آنها می‌گیرند اما برخی دیگر از ترندها استفاده می‌کنند یا به عبارتی از آنها کمک می‌گیرند. در بین معماران اما افراد زیادی وجود دارند که اعتقادی به ترندها ندارند اما آنچه واضح و مبرهن است این موضوع می‌باشد که نمی‌توان از ترندها چشم پوشی کرد و امروزه کمتر معماری است که به طور کامل قید ترندهای روز معماری جهان را بزند. از این موضوع بگذریم.

با ترکیب مناسب از عناصر مختلفی مانند مبلمان، اکسسوری‌ها و دیگر متریال‌ها می‌توان فضایی جذاب، زیبا، راحت و کاربردی به وجود آورد. در حالت ایده آل بسیاری از معماران، طراحی داخلی را با توجه به سلیقه کارفرما یا صاحب فضا با بهره گیری از ترندهای سال انجام می‌دهند. در سال آتی ترندها هنگام طراحی دکوراسیون داخلی به شرح زیر خواهند بود:

  • طراحی سازگاری با محیط زیست داشته باشد.
  • در طراحی از نور طبیعی حداکثر استفاده انجام شود.
  • طراحی نباید عملکردی داشته باشد که به ضرر فلسفه زیبایی شناختی باشد.
پیش بینی ترندهای طراحی داخلی

پایداری یکی از روندهایی است که طی سالهای گذشته جایگاه مهم تری به دست آورده و توجه بیشتری به آن می‌شود. این موضوع به معنای استفاده از مواد طبیعی مانند چوب، سنگ و متریال‌های ارگانیک است که پیش بینی می‌شود در آینده بین مردم محبوب‌تر نیز بشوند.

این ترند ارگانیک بودن متریال‌ها می‌تواند بیشتر به فضاهای داخلی نفوذ کند و نقش مهمی در دکوراسیون هم داشته باشد. پیش بینی می‌شود در سالهای آینده به تراس در طراحی‌ها بیشتر دقت شود و این فضا در امتداد فضای اتاق نشیمن، طراحی شود.

در مورد بحث مبلمان، گرایش طراحان به طراحی مبلمانی است که بتوان از آن در داخل و فضای بیرونی استفاده کرد که این مهم فقط از طریق کاربرد مواد طبیعی و منسوجات امکان پذیر است. در ادامه مطلب به موضوعات مهمی که احتمال ترند شدن آنها در سال آتی وجود دارد، می‌پردازیم:

درخشش در طراحی داخلی

درخشش قطعا یکی از ترندهای مهم سال آینده است. فراوانی بافت، استفاده از جزئیاتی با جنس فلز که رنگ طلایی دارند، استفاده از رنگ‌های روشن و منسوجات زیبای دیگر از مهم ترین ترندهای سال 2024 خواهند بود. روند یاد شده می‌تواند با جزئیات ریزتر براق و پرده‌های سنگین تکمیل شود. آینه نیز می‌تواند یکی از مهم ترین المان‌های ترند سال آتی باشد. هرچه تعداد آینه‌ها، پارچه‌های بافت دار و درخشش ایجاد شده در فضا بیشتر باشد، بهتر است. دقت کنید که در زمان تزیین خانه و آپارتمان‌های با متراژ پایین زیاده روی نکنید چرا که با این کار جذابیت طراحی درخشنده خود را از بین می‌برید.

julescover 1

پویایی در طراحی داخلی

پویایی در طراحی داخلی اهمیت بسیار بالایی در سالهای آتی خواهد داشت. این مهم از طریق استفاده از خطوط هندسی واضح، مصالح بدیع و جزئیات ساخته شده در سبک صنعتی محقق می‌شود. مواردی مانند لامپ‌های روی سقف، مش‌های فلزی و استفاده از منسوجات با الگوهای هندسی پیچیده.

ریشه‌های تاریخی در طراحی داخلی

در سال 2024 ریشه‌های تاریخی بیشتر وارد طراحی داخلی می‌شوند و برای تحقق این ترند می‌توان از مواردی مثل انواع عتیقه جات، دکوراسیون‌های کلاسیک، گچبری‌ها و موارد این چنینی استفاده کرد. در کاربرد منسوجات هم ایجاد سایه‌های عمیق و پیچیده ارجح است. همچنین می‌توان از این رنگ‌ها برای بیان ریشه‌های تاریخی استفاده کرد: شرابی، سبز زمردی و یاقوتی کبود.

corrigan paris apartment 01 1

سبک‌های بومی و محلی در طراحی داخلی

امروز که عصر جهانی شدن است، سبک‌های بومی و قومیتی فراوانی وجود دارند و افراد این اقوام علاقه دارند تا قومیتشان در طراحی‌های داخلی نیز نمود داشته باشد. در ترندهای طراحی داخلی سال 2024 پیش بینی می‌شود که مجسمه‌ها، اکسسوری‌ها و منسوجات اصلی اقوام بیشتر مورد استفاده قرار بگیرد. همچنین حصیرهای بافته شده و فرش‌های پشمی با نقوش قومی از موارد مهمی هستند که می‌توان در این ترند مورد استفاده قرار داد.

چوب پنبه در طراحی داخلی

چوب پنبه یکی از متریال‌هایی است که هم کاربرد زیبایی شناختی دارد و هم کارایی‌های دیگر. این ماده طبیعی به محیط شما گرمای خاصی می‌دهد و عایق بسیار خوبی برای صدا نیز هست. این ماده در ساختمان سازی کاربرد گسترده‌ای دارد و پیش بینی می‌شود این ماده، پای خود را بیشتر از سابق به فضاهای داخلی باز کند.

حصیر، چوب و نی در طراحی داخلی

مبلمان حصیری ساخته شده از مواد طبیعی مانند چوب می‌تواند علاوه بر راحتی بالا، فضای داخلی را ارگانیک‌تر نیز بکند. در کنار مبلمان چوبی می‌توان از حصیر و نی نیز استفاده و این متریال‌ها را در کنار یکدیگر ترکیب کرد.

چرم قهوه‌ای رنگ در طراحی داخلی

چرم یکی از مهم‌ترین متریال‌های ترند در سال‌های آینده خواهد بود. چرم قهوه‌ای رنگ و شاه بلوطی، متریالی است که همیشه مد است و در آینده نیز خواهد بود. در فصل آینده نیز پیش بینی می‌شود که چرم در فهرست متریال‌های برندهای لوکس و برجسته قرار گیرد اما می‌توان با قیمت‌های پایین‌تر نیز از این متریال استفاده کرد.

living room modern interior design brown leather sofa stylish interior design white walls in the living room 1

قطعات فلزی در طراحی داخلی

در مبلمان و دکوراسیون، استیل و دیگر فلزات عموما جز متریال‌هایی هستند که همیشه حضور دارند. پیش بینی می‌شود در آینده فولادهای سیاه یا آلیاژهای سفید جلا داده شده مورد استفاده قرار گیرند. نیکل و نقره هم در حال محبوب شدن هستند و احتمال ترند شدن آنها نیز می‌رود.

رنگ‌های طبیعی در طراحی داخلی

طراحان داخلی در زمان طراحی داخلی آپارتمان‌ها در سال 2024 نیاز است تا علاوه بر اینکه ترندهای رایج در سبک‌های طراحی داخلی را در نظر می‌گیرند، رنگ‌ها را نیز مد نظر خود قرار دهند. پیش بینی می‌شود ترند رنگ در فصل‌های آینده به شرح زیر باشد:

  • از ترکیب رنگی سایه‌های خاکستری، گرافیتی و سفید با لکه‌های روشن استفاده شود.
  • از رنگ‌های خاکی روشن تا کرم از طیف پاستلی استفاده شود.
  • از رنگ‌های روشن و نعنایی گرفته تا سبز تیره برای ایجاد سایه‌های سبز طبیعی استفاده شود.
  • از تنالیته رنگ آبی برای تولید رنگ‌هایی مانند آکوآمارین روشن و خاکستری آبی ملایم استفاده شود.
neutral interior decor palettes 1

اصلی‌ترین ترند فصل؛ منطقه‌بندی هوشمند

منطقه‌بندی هوشمند یکی از اصلی ترین ترندهای طراحی ساختمان در سالهای آینده خواهد بود. این موضوع به معنی تقسیم مشروط فضاها به قسمت‌های مختلف یا امکان تبدیل آن برای ایجاد جلوه بصری جذاب‌تر است. برای اجرایی شدن این منطقه بندی معمولا از پارتیشن‌های کشویی یا شفاف، پانل‌های مختلف، پارچه‌ها یا مبلمان استفاده می‌شود.

یکی دیگر از ترندهای طراحی داخلی در سالهای آینده طراحی هیبریدی فضاهای اداری است. ادغام فضای کار با محل‌های زندگی به دلیل همه‌گیری ویروس‌ها ترند جدیدی در طراحی ایجاد کرد که پیش بینی می‌شود در آینده نیز همین ترند ادامه پیدا کند.

Low ModernOffice Overall Plan2 1

از دیگر ترندهای طراحی داخلی سال‌های آینده می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • طراحی داخلی هوشمند
  • راحت‌تر شدن فضاها
  • استفاده بیشتر از اکسسوری‌ها و اشیا تزئینی

امیدواریم مطالعه مطلب ” پیش بینی ترندهای طراحی داخلی تا سال 2024 “ برای شما جذاب بوده باشد. اگر به این دست مطالب علاقمند هستید لطفا سری به صفحه مقاالات وب سایت ما نیز بزنید.

اشتراک گذاری
مقالات مرتبط
در مطلب دیاگرام-معماری-چیست؟ از استودیو معماری فرحو به معرفی دیاگرام معماری و مفهوم این موضوع پرداختیم و در ادامه دیاگرام عملکردی را مورد بررسی قرار دادیم.
26 اکتبر 2020 / نکات طراحی
دیاگرام معماری چیست؟

از همان زمان‌های دور که یک بنا توسط معماران آن زمان طراحی و ساخته می‌شد، مهم ترین ویژگی که یک طرح معماری را نسبت به دیگر طرح ها متمایز ...

مطالعه بیشتر
Villa Marbesa 166 18 1
02 دسامبر 2020 / نکات طراحی
نکات مهم طراحی ویلا

ویلاها همچون سالهای گذشته هنوز هم سهم مهمی در سکونت مردم در سراسر جهان را بازی می کنند، به همین دلیل نیز طراحی ویلا همیشه مورد توجه معماران ...

مطالعه بیشتر
تصویر مربوط به مقاله نما رومی چیست؟
03 آگوست 2020 / نکات طراحی
نما رومی چیست؟

یکی از مهم‌ترین مواردی که در طراحی ساختمان‌ به آن توجه می‌گردد، نمای خارجی آن است. در این مقاله میخواهیم نما رومی را توضیح دهیم هر اثر معماری ...

مطالعه بیشتر