استفاده از سنگ در طراحی نما

استفاده از سنگ در طراحی نما

همان طور که می دانید نما یکی از مهم ترین بخش های هر سازه است چرا که بازتاب دهنده آن چیزی است که در درون سازه می گذرد. البته این مورد منوط به این است نمای ساختمان بصورت استاندارد طراحی و اجرا شده باشد و در طراحی آن متریال هایی در نظر گرفته شده باشد که با آنچه در درون ساختمان است، مرتبط باشد. گرچه شاهد این هستیم که نمای بسیاری از ساختمان ها هیچ ارتباطی با آنچه درون آن می گذرد ندارد، اما بسیاری از طراحان نیز این موضوع را مورد توجه قرار می دهند و برای آن ارزش قائل هستند. هدف این طراحان در واقع این است که بیننده با مشاهده نمای ساختمان به آنچه درونش می گذرد ،پی ببرد. ابزارهایی که در اختیار طراحان است تا بتوانند به این مهم جامه عمل بپوشانند، مصالح ساختمانی هستند. در ادامه مطلب ” استفاده از سنگ در طراحی نما ” قصد داریم تا شما را بیشتر با استفاده از سنگ در نمای ساختمان آشنا سازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

در معماری2 1

استفاده از سنگ در طراحی نمای ساختمان:

سنگ از متریال های بسیار محبوب در نمای ساختمان ها می باشد که طرفداران بسیاری نیز در سراسر جهان دارد. سنگ ها به دلیل تنوعی که در جنس، رنگ و بافتشان دارند می توانند به شما این امکان را بدهند که دستتان برای طراحی های متعدد کاملا باز باشد. سنگ خصوصیات مختلفی دارد که آن را به یک گزینه مناسب برای استفاده در نمای ساختمان ها تبدیل سازد. یکی از مهم ترین خصوصیاتی که سنگ ها دارند این است که در برابر رطویت مقاومت بالایی دارند. سنگ خصوصیات دیگری نیز دارد که از جمله آن می توان به جذب گرد و غبار و همچنین آلودگی هوا اشاره نمود که همین موضوع کمک می کند تا سنگ در طولانی مدت ظاهر تمیز تری نسبت به بقیه داشته باشد.

در معماری 1

همان طور که پیش تر نیز توضیح داده شد استفاده از سنگ در طراحی نمای ساختمان ها البته اگر سنگ مورد استفاده مرغوب باشد و بصورت صحیح و استاندارد اجرا شده باشد، گزینه مناسبی است و می تواند عمر نما را تا حد زیادی تضمین کند. البته ایراد یا انتقادی که به نماهای سنگی وارد است این موضوع می باشد که هزینه اجرای نماهای سنگی بسیار بالاتر از نماهای دیگر است که به عقیده بسیاری این هزینه اضافه ارزش انجام را دارد.

امروز در نقطه نقطه کشور عزیزمان شاهد اجرای نماهای سنگی متفاوت هستیم چرا که اغلب هموطنان ما علاقه بسیاری به نما رومی یا نما های کلاسیک دارند که همین موضوع تیم های طراحی را به طراحی چنین نماهایی سوق داده است. از طرفی کشور ما یک کشور غنی در زمینه معادن سنگ می باشد و در دسترس بودن سنگ بیشتر از متریال های دیگر، مزید بر علت شده تا اجرای این دست نماها در سطح کشور رو به گسترش باشد. به عقیده بسیاری نماهای سنگی گزینه های مناسبی هستند و بسیاری دیگر نیز عکس این عقیده را دارند و نماهای سنگی را به شکلی که امروزه در حال اجرا هستند، بی هویت می دانند.

در معماری4 1

مزیت های نماهای سنگی به شرح می باشند:

  • این نماها از نظر تغییر رنگ ثبات خوبی دارند و کمتر دچار تغییر رنگ می شوند
  • آلودگی ها و کثیفی های که در هوا موجود است بر روی نما نمی ماند و اگر هم باشد کمتر از نماهای دیگر به چشم می آید.
  • تنوع بسیار یالایی در جنس، طرح و رنگ دارند که به همین دلیل دست طراحان را کاملا باز می گذارد.

اگر مطالعه مطلب ” استفاده از سنگ در طراحی نما “ برای شما جذاب بود، با ما در ادامه مطالب آموزشی مرتبط با طراحی نما همراه باشید:

GOLD 1

و اجرای نما Rev01 1

اشتراک گذاری
مقالات مرتبط
در این مقاله ما درباره موضوع استفاده از سرامیک در طراحی نما بحث می کنیم و همچنین مزیت های استفاده سرامیک در طراحی نما را بررسی می کنیم.
13 فوریه 2021 / متریال
استفاده از سرامیک در طراحی نما

همان طور که می دانید سرامیک در صنعت ساختمان کاربردهای فراوانی دارد و به نوعی از متریال هایی است که یار جدایی ناپذیر ساختمان سازی هستند به شمار ...

مطالعه بیشتر
در این مقاله درباره متریال های طراحی نما صحبت می کنیم و ویژگی های متریال های نمای ساختمان را از هر نظر با هم بررسی می کنیم.
10 فوریه 2021 / متریال
متریال‌های طراحی نما

همان طور که پیش تر در مطالب قبلی از وب سایت فرحو توضیح داده شد، نما یکی از مهم ترین بخش های ساختمان است چرا که مخاطب در نگاه اول نمای ساختمان را ...

مطالعه بیشتر
در این مقاله به موضوع استفاده از آجر در طراحی نما که از پر کاربردترین متریال های نما می باشد می پردازیم و به مزیت های استفاده از نماهای آجری نیز می پردازیم.
06 فوریه 2021 / متریال
استفاده از آجر در طراحی نما

در مقاله ” استفاده از آجر در طراحی نما ” همان طور که می دانید نما یکی از مهم ترین بخش های هر سازه است چرا که بازتاب دهنده آن چیزی است که در ...

مطالعه بیشتر