زندگی نامه زاها حدید

زندگی نامه زاها حدید

با سلام با یک مطلب دیگه از استودیو معماری فرحو در خدمت شما هستیم. این بار زندگی نامه زاها حدید را برای شما آماده کرده ایم که امیدواریم برای شما جذاب و مفید باشد. معماران بسیار بزرگی در سراسر جهان از گذشته های دور تا کنون زیسته و آثار فوق العاده زیبایی از خود به یادگار گذاشته اند. یکی از بزرگ ترین معماران معاصر که در سالهای اخیر نامش مدام به گوش ما رسیده و سبک معماری فوق العاده اش مورد تحسین همگان بوده است، زاها حدید می باشد. این معمار بزرگ در سراسر جهان پروژه های فراوانی دارد و تاثیر بی نظیر معماری اش بر هیچ کس پوشیده نیست. اگر علاقمند هستید درباره ” زندگی نامه زاها حدید بیشتر بدانید در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

زندگی نامه زاها حدید

بیوگرافی زاها حدید

زاها محمد حدید که به طور مختصر به زاها حدید معروف گردیده، متولد 31 اکتبر 1950 میلادی بود که ملیتی عراقی بریتانیایی داشت و شهرت فراوانی در دنیای معماری به دست آورده بود که دلیل این شهرت، طراحی های منحصر به فرد وی بود که همین موضوع مزید بر علت شد تا وی جایزه پریتزکر (pritzker) را بدست آورد و بدل به اولین بانویی شود که این جایزه را دریافت می نماید زیرا تا پیش از زاها حدید، این جایزه تنها به آقایان اعطا می شد. او همچنین افتخارات فراوان دیگری را در طول عمر پر افتخارش کسب نمود که از جمله آن می توان به جایزه معماری بریتانیا با نام ” جایزه استرلینگ ” و ” نشان شوالیه Dame “ اشاره نمود.

اگر علاقمند هستید درباره ” زندگی نامه زاها حدید بیشتر بدانید در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

 زاها حدید

نامه رنزو پیانو 1

زاها حدید را بسیاری با نام ملکه انحناها می شناسند. عده زیادی از بزرگان معماری جهان نیز معتقدند که او هندسه دنیای معماری را دگرگون نموده و هویتی باشکوه به آن داده است. زاها حدید آثار فوق العاده بسیاری دارد که از جمله این آثار منحصر به فرد می توان به موارد زیر اشاره نمود:

ghghgffhgh 1

تولد و تحصیل زاها حدید

زاها حدید در 31 اکتبر سال 1950 در بغداد در خانواده ای متمول به دنیا آمد و پدرش جز صنعگران معروف شهر بغداد و کشور عراق بود. مادر زاها حدید نیز یک هنرمند شناخته شده از شهر موصل بود که در کنار پدر زاها ثروت بالایی داشتند و او را در دهه 1960 برای تحصیل در مدارس شبانه روزی به لندن انگلستان فرستادند. زاها حدید در سال 1972 وارد دانشکده معماری لندن شد و استادهای بزرگی همچون برنارد شومی، رم کولهاوس و الیا زنگلیس داشت که در پرورش و رشد وی تاثیر بسیار بالایی داشتند.

اگر علاقمند هستید درباره ” زندگی نامه زاها حدید بیشتر بدانید در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

نامه نورمن فاستر 1

” رم کولهاوس از زاها حدید با عنوان سیاره ای در مدار خودش توصیف نموده است. “

tytytytyt 1

فعالیت کاری زاها حدید

زاها حدید در سال 1977 از دانشگاه فارغ التحصیل گردید و به دلیل استعداد بالایی که داشت نزد استادان خود مانند رم کولهاوس و زنگلیس رفت تا فعالیت خود را به عنوان یک معمار آغاز کند. دفتر آنها که دفتر معماری شهری نام داشت در شهر آمستردام هلند قرار گرفته بود. همکاری زاها با کولهاوس باعث گردید تا او با پیتر رایس، معمار مشهور، ملاقات نماید و همین موضوع باعث شد تا جرقه نامدار شدن او در دنیای معماری شکل بگیرد زیرا رایس، زاها حدید را مدام تشویق می نمود و طراحی های او را می ستود.

نامه فرانک لوید رایت 1

زاها پس از مدتی فعالیت در کنار بزرگان دنیای معماری دریافت که استعداد بزرگی در این زمینه دارد و پله های پیشرفت را بسیار سریع طی نمود. او سرانجام در سال 1980 میلادی دفتر خودش را با نام ” دفتر معماری زاها حدید “ تاسیس نمود و شروع به فعالیت حرفه ای نمود.

اگر علاقمند هستید درباره ” زندگی نامه زاها حدید بیشتر بدانید در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

xxcxxcxc 1

زندگی شخصی زاها حدید و مرگ زاها حدید

زاها حدید در طول عمر 65 ساله اش هیچ گاه ازدواج نکرد و فرزندی نیز نداشت. زاها حدید در 31 مارس 2016 به دلیل حمله قلبی در بیمارستانی در میامی بستری شد و متاسفانه پس از چند ساعت در گذشت. میراث 65 ساله زاها حدید آنچنان قدرتمند است که روزانه میلیون ها نفر آثار او را می ستایند و از آثار به یاد ماندنی وی تاثیر می گیرند.

ereerererer 1

اگر زندگی نامه زاها حدید برای شما جذاب بود، با دیگر مطالب استودیو معماری فرحو نیز همراه باشید:

نامه سانتیاگو کالاتراوا 1

GOLD 1

و اجرای فضاهای اداری 1

اشتراک گذاری
مقالات مرتبط
این مطلب دریاره زندگی نامه تادائو آندو معمار بزرگ ژاپنی است که توانسته جایگاه مهمی در بین معماران بزرگ جهان کسب کند و در دنیای معماری مشهور گردد.
25 دسامبر 2020 / بیوگرافی
زندگی نامه تادائو آندو

تادائو آندو یک معمار برجسته ژاپنی است که در سال 1941 میلادی در شهر اوساکای ژاپن به دنیا آمده است. او توانسته تا در سن 79 سالگی به شهرتی جهانی برسد و ...

مطالعه بیشتر
زندگی نامه ویلیام لی بارون جنی ۲
15 ژانویه 2022 / بیوگرافی
زندگی نامه ویلیام لی بارون جنی

زندگی نامه معماران بزرگ یکی از پر طرفدارترین مطالب بخش وبلاگ استودیو معماری است. از زندگی نامه زاها حدید گرفته تا زندگی نامه فرانک لوید رایت، ...

مطالعه بیشتر
در این مقاله به بررسی زندگی نامه رم کولهاس که از معماران بزرگ هلندی می باشد، می پردازیم و در ادامه آثار ایشان را نام می بریم .
30 می 2021 / بیوگرافی
زندگی نامه رم کولهاس

رم کولهاس معمار بزرگ هلندیست که در تاریخ 17 نوامبر 1944 در روتردام هلند چشم به جهان گشوده است. او در سال 2000 برنده جایزه پریتزکر شد و سال 2008 نیز مجله ...

مطالعه بیشتر