زندگی نامه میس وندروهه

زندگی نامه میس وندروهه

با سلام خدمت شما همراهان گرامی استودیو معماری فرحو “. با یک زندگی نامه دیگر از سری مقالات زندگی نامه های معماران مشهور در خدمت شما هستیم. این بار نوبت به میس وندروهه، معمار نامی و بزرگ رسیده است. لودویگ میس وندروهه که بسیاری تلفظ آن را بصورت میس فن در روهه انجام می دهند، معمار آمریکایی آلمانی بود که در سال 1886 میلادی چشم به جهان گشود و در سال 1969 چشم از جهان فروبست. او افتخارات فراوانی را در طول کارنامه کاری اش کسب نموده که از جمله مهم ترین آنها می توان به مدیریت مدرسه معماری باهاوس از سال 1930 تا سال 1933 اشاره نمود. همکاران میس وندروهه در زمان همکاری با وی او را با نام فامیلی صدا می زدند و همین موضوع باعث گردید تا این موضوع جا بیفتد و همه او را با نام خانوادگی اش بشناسند. در ادامه مطلب ” زندگی نامه میس وندروهه “ با ما همراه باشید تا شما را بیشتر با زندگی و سبک معماری او آشنا سازیم.

بیوگرافی لودویگ میس وندروهه

همان طور که پیش تر نیز توضیح داده شد، میس وندروهه در 27 مارش سال 1886 میلادی متولد گردید و 17 اوت سال 1969 دار فانی را وداع گفت. میس وندروهه در کنار والتر گروپیوس و لوکوربوزیه اساتید پیشرو در معماری مدرن می باشند. میس وندروهه همانند بسیاری دیگر از معماران معاصر زمان خود به دنبال بنا نهادن سبک جدیدی از معماری بود که بیانگر عصری جئدید در دنیای معماری جهان باشد. او سبکی را در معماری خلق نمود که دارای سادگی و صراحت فراوان بود. او استفاده از موادی مانند صفحه های شیشه ای و فولاد صنعتی در فضاهای داخلی استفاده نمود.

میس وندروهه ساختمان های طراحی شده خودش را معماری پوست ها و استخوان ها نامید. از معروف ترین سخنان او می توان به موارد زیر اشاره نمود:

” کمتر بیشتر است ”

” خداوند در جزئیات است ”

نامه فرانک لوید رایت 1

زندگی میس ون دروهه

او در ابتدا در یک مغازه حکاکی بر روی سنگ مشغول به کار شد. سپس پس از مدتی به برلین رفت و در دفتر طراحی برونو پاول مشغول به فعالیت شد. او کار تخصصی معماری خودش را در سال 1908 آغاز نمود و به عنوان کارآموز در دفتر ” پیتر بهرنس ” مشغول به فعالیت گردید. او در کنار بزرگانی چون والتر گروپیوس و لوکوربوزیه کار می نمود و همچنین به عنوان مدیر پروژه سفارت امپراطوری آلمان در سن پترزبورگ برگزیده شده بود.

اما دیری نپایید که او به دلیل نداشتن تحصیلات دانشگاهی شروع به بستن قراردادها بصورت مستقل نمود. کسانی که او را از نزدیک می شناسند می گویند که او فردی کم حرف، با ابهت و اهل مشاوره بود.

در ادامه مطلب ” زندگی نامه میس وندروهه “ با ما همراه باشید.

وی کار حرفه ای خود را با طراحی ساختمان هایی برای طبقه مرفه جامعه شروع نمود و ابتدا از سبک سنتی آلمانی پیروی می نمود. پس از جنگ جهانی اول میس وندروهه در حالی که هنوز در حال انجام طراحی هایی بر طبق معماری سنتی آلمانی بود، پژوهش هایی را در زمینه سبک بین المللی آغاز نمود. او سپس جنبشی را دنبال نمود که به دنبال نوگرایی بودند و بیشتر از هر معمار پیشرو و بزرگ دیگری توانست از این موضوع به عنوان پایه ای برای آثار خود استفاده کند.

بسیاری معتقدند که معماری میس وندروهه با سطح بالایی از انتزاع ساخته می شد و توصیف های عمومی او از کارهایش فضای بیشتری را برای تفسیر باز می گذاشت. با این حال بسیاری ممکن است ساختمان های او را ساده و معمولی به شمار بیاورند در صورتی که اینطور نیست.

زندگی نامه میس وندروهه

آثار میس وندروهه

  • ساختمان سیگرام
  • خانه فارنزورث
  • مرکز تورنتو-دومینیون
  • ویلا توگندهات
  • پاویون بارسلونا

mies 1 1

سبک های فعالیت میس وندروهه

  • مدرن
  • بین‌المللی
  • مینیمال

در ادامه مطلب ” زندگی نامه میس وندروهه “ با ما همراه باشید

نامه زاها حدید 1

افتخارات میس وندروهه

  • پور لی میریت (۱۹۵۹)
  • مدال طلای سلطنتی (۱۹۵۹)
  • مدال طلای ای‌آی‌ای (۱۹۶۰)
  • نشان افتخار آزادی رئیس‌جمهوری (۱۹۶۳)

mies 2 1

امیدواریم از مطالعه مطلب ” زندگی نامه میس وندروهه “ لذت برده باشید. در ادامه زندگی نامه های بخش مقالات استودیو معماری فرحو “ با ما همراه باشید:

نامه تادائو آندو 1

GOLD 1

و اجرای فضاهای اداری 1

اشتراک گذاری
مقالات مرتبط
زندگی نامه ویلیام پریرا
04 مارس 2022 / بیوگرافی
زندگی نامه ویلیام پریرا

با سلام خدمت شما همراهان گرامی وب سایت استودیو معماری فرحو. با یک زندگی نامه دیگر از سری مقالات زندگی نامه‌های معماران بزرگ ( زندگی نامه ویلیام ...

مطالعه بیشتر
تصویر مقاله زندگی نامه نورمن فاستر 1
27 جولای 2020 / بیوگرافی
زندگی نامه نورمن فاستر

نورمن فاستر، از اساطیر معماری جهان است. عمده شهرت فاستر به دلیل نوآوری‌های بی‌سابقه و استفاده از تکنولوژی روز، در سازه‌هایش بوده است. طراحی ...

مطالعه بیشتر
زندگی نامه آلوار آلتو
26 اکتبر 2021 / بیوگرافی
زندگی نامه آلوار آلتو

آلوار آلتو معمار معروف هلندی بود که در ۳ فوریه سال ۱۸۹۸ در فنلاند به دنیا آمد و پس از سپری کردن عمر پر فروغ خود در ۱۱ می ۱۹۷۶ چشم از جهان ...

مطالعه بیشتر