نکات مهم طراحی ویلا

نکات مهم طراحی ویلا

ویلاها همچون سالهای گذشته هنوز هم سهم مهمی در سکونت مردم در سراسر جهان را بازی می کنند، به همین دلیل نیز طراحی ویلا همیشه مورد توجه معماران قرار داشته و هر روز نیز ویلاهای بسیار زیبایی طراحی و ساخته می شوند. شاید بسیاری طراحی ویلا را ساده بپندارند و با خود بگویند طراحی ویلا آسان است، اما اگر سری به وب سایت های بزرگ معماری مانند Archdaily بزنید خواهید دید که طراحان زمان بسیاری برای ایده پردازی و طراحی ویلاها می گذارند و آثار فوق العاده و قابل تحسینی ارائه می دهند. به همین دلیل است که بخش بزرگی از جوایز مطرح معماری در جهان به طراحی ویلاها اختصاص می یابد. به دلیل اهمیت طراحی ویلا در دنیای معماری، تصمیم گرفتیم تا ” نکات مهم طراحی ویلا “ را در قالب مطلبی به شما عزیزان آموزش دهیم. با استودیو معماری فرحو همراه باشید.

asasasas 1

مدرن چیست؟ 1

نکات طراحی داخلی ویلا

بی شک یکی از مهم ترین نکات طراحی داخلی ویلاها وجود فضاهای بزرگ، سقف های بلند و استفاده حداکثر از نور طبیعی می باشد که می بایست همیشه مورد توجه طراحان قرار بگیرد. یکی دیگر از موارد مهمی که در طراحی داخلی ویلاها باید در نظر داشته باشیم این مورد است که از دیوارهای پیرامونی که به عنوان جدا کننده فضای خارجی و داخلی در نظر گرفته شده اند، طوری استفاده کنیم که دسترسی آسان تری از چند نقطه به بیرون ایجاد شود به صورتی که هنرمندانه نیز باشد.

adad 1

نکات طراحی خارجی ویلا

از طراحی داخلی و موارد مرتبط با آن که بگذریم نوبت به طراحی خارجی ویلا می رسد. یکی از مهم ترین کاربردهای ویلاها، استفاده از فضای سبز بزرگ است تا بتواند حال و هوای جذاب ویلا را به مخاطبین بدهد و آنها را از فضای شهر نشینی جدا سازد. بنابراین طراح می بایست در طراحی فضای بیرونی ویلا و باغ آن نهایت دقت را به خرج دهد و حداکثر استفاده ممکن را از فضای سبز داشته باشد تا بتواند رضابت مندی ساکنین را فراهم سازد.

نکته طراحی ویلا مدرن 1

طراح باید المان هایی مانند آب نما، استخر، آلاچیق، باربیکیو و تونل طبیعت را در فضای بیرونی ویلا جانمایی کند و به عبارتی دقت بالایی در طراحی چشم انداز ویلا داشته باشد.

نکات طراحی نمای ویلا

نمای ویلا یکی از مهم ترین بحش های طراحی ویلا به حساب می آید چرا که اولین المانی که در اولین نگاه به چشم مخاطب می آید، نمای ویلا است. نما همچنین از این جهت بسیار پر اهمیت است که اولین تاثیر را بر مخاطب می گذارد و می تواند در تصمیم گیری ها و نظرات بعدی او نقش اساسی داشته باشد.

afafaf 1

از آنجایی که عموما ویلاها در فضاهایی بزرگ ساخته می شوند، دست طراح برای پیاده سازی ایده های جذاب باز است و کمترین محدودیت در وجوه مختلف ویلا وجود دارد. بنابراین یکی از مهم ترین نکات در طراحی نمای ویلا این است که طراح حداکثر استفاده از فضا را بکند و به نحو احسن ساختمان ویلا را در زمین جانمایی و طراحی کند تا بتواند آنچه در ذهن دارد را پیاده کند.

در طراحی نمای ویلا باید توجه ویژه ای به اقلیم نیز صورت گیرد چرا که متریال مورد استفاده در طراحی نما ارتباط بسیار نزدیکی با اقلیم منطقه دارد و باید مورد توجه واقع گردد. یکی دیگر از موارد مهم در طراحی نمای ویلا جانمایی پنجره ها و سایز آنهاست که می تواند تاثیر بسزایی در طراحی نما داشته باشد.

نمای ویلا همچنین بازتاب دهنده فضاهای داخلی ویلاست به همین دلیل بازشوها، بیرون زدگی و تو رفتگی های حجم ویلا باید به شکلی طراحی شوند که با نیازهای عملکردی فضاهای داخلی مطابقت داشته باشند. به طور مثال در فضای نشمین ویلا به نور زیاد نیاز است و توصیه می شود از پنجره های بزرگ استفاده شود. استفاده از پنجره های بزرگ در نما می تواند تا حد زیادی به طراح معمار در طراحی نما کمک نماید.

خوب امیدواریم از مطالعه مطلب نکات مهم طراحی ویلا لذت برده باشید و این مطلب توانسته باشد کمکی به شما در طراحی بهترین و کارآمدترین و در عین حال زیباترین ویلاها نموده باشد. اگر به این دست مطالب درباره ویلاها علاقمند هستید، با دیگر مطالب آموزشی ” استودیو معماری فرحو “ در باب طراحی ویلاها نیز همراه باشید:

طراحی ویلا 1

GOLD 1

و اجرای ویلا 1

اشتراک گذاری
مقالات مرتبط
این مقاله درباره طراحی ویلا مدرن می باشد. همچنین به موضوعاتی همچون ویژگی های طراحی ویلا مدرن و ضرفه جویی انرژی در ویلا های مدرن بحث می کنیم.
25 دسامبر 2020 / نکات طراحی
طراحی ویلا مدرن

در طراحی ویلاها سبک های متعددی وجود دارد که از بین تمام این سبک ها دو سبک طراحی کلاسیک و طراحی ویلای مدرن از بقیه پر طرفدارتر و همین طور پر ...

مطالعه بیشتر
در این مقاله به بررسی مراحل طراحی ویلا که شامل ده مرحله می باشد می پردازیم و هر کدام از این ده مرحله را به طور خلاصه توضیح می دهیم.
19 ژوئن 2021 / نکات طراحی
مراحل طراحی ویلا

با سلام خدمت شما همراهان همیشگی وب سایت ” استودیو معماری فرحو “. با یک مطلب آمورشی دیگر در ارتباط با طراحی ویلا ” مراحل طراحی ویلا ...

مطالعه بیشتر
xxxssdsdfdfvc 1
07 سپتامبر 2021 / نکات طراحی
اهمیت طراحی داخلی

با سلام خدمت شما همراهان گرامی استودیو معماری فرحو. با یک مطلب آموزشی دیگر از سری مطالب آموزشی در حوزه طراحی داخلی در خدمت شما هستیم. در سری ...

مطالعه بیشتر