۸ معمار که نام آنها به سبک معماری تبدیل شد

۸ معمار که نام آنها به سبک معماری تبدیل شد

در طول تاریخ همواره معماران بسیاری بوده‌اند که ایده‌های ناب، خاص و منحصر‌به‌فردی داشته‌اند که این ایده‌ها نسل‌های بعد را تحت تاثیر قرار داده است. برخی از ایده‌های این معماران بزرگ آنچنان مبتکرانه و انقلابی بود که تغییرات شگرفی در معماری جهان ایجاد کرد و واژه‌های جدیدی برای سبک معماری آنها به وجود آمد. راه و روش و سبک معماری این معماران نه تنها راهنمای یک نسل بزرگ از معماران جوان بوده، بلکه تصور معماران دیگر را نیز طی دهه‌ها تغییر داده است. در ادامه قصد داریم ۸ معمار که نام آنها به سبک معماری تبدیل شد را برای شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

میس وندروهه

لودویگ میس ون دروهه از بزرگترین معماران جهان در طول تاریخ است که جمله معروف ” کمتر بیشتر است “ را عنوان نمود و همچنین گفت که ” خدا در تاریخ است “ این عبارات به خوبی معماری میس ون دروهه را آشکار می‌سازد و اگر کمی در آنها تامل کنیم در می‌یابیم که معماری مینیمالیسم را می‌رساند. او کسی بود که اولین بار از فریم‌های فولادی در کنار دیوارهای شیشه‌ای استفاده کرد و زیبایی نهفته در مینیمالیسم را چنان گسترش داد که امروزه از آشپزخانه تا آسمانخراش‌های مدرن می‌توان تاثیر معماری او را مشاهده کرد.

در این مقاله درباره زندگی نامه میس وندروهه یکی از معماران نامی و بزرگ جهان صحبت می کنیم و درباره آثار و سبک ها و افتخلرلت او بحث می کنیم.

هنری هابسون ریچاردسون

هنری هابسون ریچاردسون یکی دیگر از معماران معروف لیست ماست که به عنوان خالق معماری رومانسک ریچارسونین شناخته می‌شود. این سبک یک سبک التقاطی ازسبک رومانسک ایتالیایی، فرانسوی و اسپانیایی است. او کسی بود که از مصالح آجری و سنگین بهره می‌برد تا حس ماندگاری و با دوام بودن را به مخاطب القا کند. او همچنین در کارهایش حس خیال انگیز بودن را با ایجاد طاق‌های نیم دایره‌ای در بالای پنجره‌ها و سر‌درب‌ها در کنار برجک‌های مقطع دایره‌ای و سرپوش‌های مخروطی به مخاطب القا می‌نمود.

هنری ریچاردسون فردی بود که توانست اشکال منحصر به فرد مجسمه گونه را که در معماری رومانسک ریچاردسونینی، معماری مکتب شیکاگو و بین معماران منطقه اسکاندیناوی رسم بود را تحت تاثیر معماری خود قرار دهد.

۸ معمار که نام آنها به سبک معماری تبدیل شد

لویی سالیوان

به معماری لویی سالیوان، سالیوانسک نیز اطلاق می‌شود. آثار لویی سالیوان از فرم‌های مستطیلی و خطی در کنار تزئینات پر آب و تاب بهره می‌برد. در سالهای اخیر، تکنولوژی ساخت بسیار بالا رفته است و به لطف این موضوع امکان ساخت ساختمان‌های بلندتر محیا شده است. سالیوان سبک معماری متمرکز بر روی فرم‌های افقی را به سمت بناهای عمود محور تغییر داد که نشان از باور او درباره بناهای بلند بود. او اعتقاد داشت:

هر سانتی متر از یک بنای بلند مرتبه که با صلابت به اوج می‌رود از پایین تا بالاترین نقطه یک واحد کل است و هیچ خطی با این کلیت تضاد ندارد.

شرکت‌های بسیاری هستند که بناهای سالیوانسکی متعددی را خصوصا در بخش تجاری شیکاگو ایجاد نموده اند.

در این مطلب به بررسی زندگی نامه لویی سالیوان معمار بزرگ آمریکایی می پردازیم و همچنین درباره سبک کاری و آثار او نیز بحث می کنیم.

آنتونی گائودی

اگر با آثار آنتونی گائودی آشنایی داشته باشید می‌دانید که در معماری او آثار پیچیده و اعوجاج یافته فراوان است و به نظر می‌رسد که این معماری از دنیای خیال الهام گرفته است و کارهای او به بیننده این حس را می‌دهد که گویا وارد دنیای متفاوتی شده است. او اشکال پیچیده هندسی که به دنیای ریاضیات تعلق دارند را المان‌های دکوراتیو که از طبیعت الهام گرفته شده است ترکیب کرد تا اثری مجسمه گونه خلق کند و خیالات ما را به تسخیر خود در بیاورد.

زندگی نامه آنتونی گائودی

آندره آ پالادیو

معماری اندره آ پالادیو به معماری پالادینی معروف است. این معمار خود تحت تاثیر معماری روم باستان و اصول معماری کلاسیک بوده است. سبک پالادین به شدت در قرن ۱۸ میلادی در بریتانیا به میزان بالایی فراگیر شد و همینطور در سرزمین‌های دیگر اروپایی و آمریکای شمالی نیز گسترش پیدا کرد. پالادینیسم از توازن و تقارن استفاده می‌کرد و از المان‌هایی مانند ستون‌های کلاسیک بهره می‌برد. آثار او تحت تاثیر تناسبات سختگیرانه از تناسبات ریاضی، طراحی قاعده‌مند و کاربرد محدود تزئینات از آثار دیگر معماران سبک رنسانس متمایز می‌گردد.

لوکوربوزیه

واژه کوربوزین به ویژگی‌های معماری لوکوربوزیه گفته می‌شود. تعریف دقیق کوربوزین در مقایسه با سبک‌های گائودی و میس ون در روهه سخت است. آثار لوکوربوزیه در طول دوران کاری و فعالیت معماری او تغییرات قابل توجهی را متحمل شده است. از فرم‌های صاف و خالص گرفته تا بتن اکسپوز و فرم‌های مجسمه گونه. استفاده از پلان آزاد و نما آزاد، استفاده از متریال‌های خاص و بدون پرداخت و کانسپت‌های متاثر از ۵ اصل معماری نوین همگی ویژگی‌هایی هستند که می‌توان با آنها سبک معماری کوربوزینی را توصیف کرد.

در این مقاله درباره زندگی نامه لوکوربوزیه می پردازیم. لوکوربوزیه معمار، شهرساز، نویسنده و نقاش سوییسی است که بسیاری او را جز بهترین معماران جهان می دانند.
در این مقاله درباره زندگی نامه لوکوربوزیه می پردازیم. لوکوربوزیه معمار، شهرساز، نویسنده و نقاش سوییسی است که بسیاری او را جز بهترین معماران جهان می دانند.

جان راسکین نسلی

جانن راسکین نویسنده کتاب ” هفت مشعل معماری “ است که نویسندگان، معماران و اقتصاددانان بسیاری را تحت تاثیر خود قرار داد. کتاب او این باور را بازگو می‌کند که پیشه ساختمان سازی، تزئینات و نمایش صادقانه متریال و سازه با معماری در تلفیق هستند و از آن جدایی ناپذیر هستند. معماری راسکینینی به صورت کلی از رنگ‌های مختلف تشکیل شده است و می‌توان در آن المان‌های معماری گوتیک و آجرکاری‌های دکوراتیو را مشاهده نمود.

لوئیس باراگان

باراگانسک واژه‌ای است که به معماری لوئیس باراگان اطلاق می‌شود. استفاده او از فرم‌ها و خطوط صاف و مستقیم همراه با رنگ‌های روشن به بناهایی ختم می‌شود که شاد، صمیمی، معنوی و شاعرانه‌اند. او سعی بر این داشت که به جای یک معماری منطقی، یک معماری احساسی خلق نماید. سبک معماری باراگانسک از صفحات و رنگ‌های روشن و همچنین مکعب‌هایی با استفاده دراماتیک از رنگ‌ها تشکیل شده است.

امیدواریم مطالعه مطلب ” ۸ معمار که نام آنها به سبک معماری تبدیل شد ” برای شما مفید بوده باشد. در این مطلب سعی کردیم تا این سبک‌های ناشناخته معماری را که برای بسیاری شناخته شده نیست برای شما معرفی کنیم. اگر به این دست مطالب مرتبط با سبک‌های معماری علاقمند هستید توصیه می‌کنیم مقالات زیر را نیز مطالعه بفرمائید:

* آشنایی با سبک‌های معماری جهان

* مکتب شیکاگو در معماری

* آشنایی با سبک معماری نئوکلاسیک

اشتراک گذاری
مقالات مرتبط
1
23 ژوئن 2020 / نکات اجرایی
بررسی تاثیر فناوری بلاکچین بر حوزه معماری

فناوری بلاکچین بر حوزه معماری ، یکی از مباحث داغ چند سال اخیر، استفاده از فناوری بلاک چین است. حتی اگر کسی علاقه‌مند به بانکداری و امور مالی ...

مطالعه بیشتر
معماری پیدایش کیهانی چیست؟
04 دسامبر 2021 / نکات اجرایی
معماری پیدایش کیهانی چیست؟

با سلام و عرض ادب خدمت شما مخاطبین گرامی استودیو معماری فرحو. با یک مطلب آموزشی جذاب درباره معماری پرش کیهانی در خدمت شما هستیم. معماری پرش ...

مطالعه بیشتر
در مطلب استودیو-معماری-چیست؟ به معرفی استودیو معماری و نحوه کار در آن می پردازیم. در ادامه به معرفی استودیو معماری فرحو و بنیان گذار این مجموعه می پردازیم.
26 اکتبر 2020 / نکات اجرایی
استودیو معماری چیست؟

امروزه معماری یکی از برترین فیلدهای مهندسی در سراسر جهان به شمار می‌رود و مهندسین بسیاری در این زمینه مشغول به فعالیت هستند. معماری از ...

مطالعه بیشتر