در این مقاله به موضوع طراحی داخلی دفتر کار می پردازیم و درباره نکات طراحی مثل نور, مبلمان و طراحی فضای چند منظوره برای جلسات اشاره می کنیم.

با سلام با یک مقاله دیگر از ” استودیو معماری فرحو “ در خدمت شما هستیم. همان طور که مستحضر هستید دو فضای معماری در زندگی همه ما نقش اساسی را بازی می کند چرا که ما عموما در این دو محل زندگی خود را می گذرانیم. فضای اول محل سکونت ما یعنی خانه و فضای دوم محل کار ماست. همه ما عموما در این دو محل بیشترین تایم را می گذرانیم و به همین دلیل طراحی و معماری این دو فضا از اهمیت بالایی برخوردار است. طراحی دفتر کار به دلیل اهمیت این فضا در زندگی کاربران آن نیازمند حساسیت ها و رعایت المان هایی است که در ادامه مطلب ” طراحی داخلی دفتر کار “ فصد داریم بیشتر در مورد آن با شما سخن بگوئیم. با ما همراه باشید.

هر صاحب کسب و کار زمانی که قصد راه اندازی کسب و کار خودش را داشته باشد، ابتدایی ترین موردی که به ذهنش می رسد برخورداری از یک فضای مناسب و با معماری جذاب جهت دفتر کار است. معماری هر دفتر کار می تواند بنا بر حوزه کاری آن مجموعه و اهدافی که دنبال می کند متغیر باشد اما در مجموع، یک فضای کاری می بایست از استانداردهایی برخوردار باشد تا برای کارمندان و افرادی که به آن مجموعه رفت و آمد دارند علاوه بر راحتی، انگیزه دهنده نیز باشد. از این موارد که بگذریم، نوبت به مواردی می رسد که در طراحی دفتر کار دخیل هستند.

نکات طراحی داخلی دفتر کار

برای طراحی داخلی یک دفتر کار که حداقل استانداردهای یک فضای مناسب را داشته باشد، در نظر داشتن موارد زیر ضروری است:

نور طبیعی و نور پردازی کافی

تامین نور کافی برای یک فضای کاری شاید در وهله اول مهم ترین المان به نظر نرسد اما یکی از با اهمیت ترین مواردی است که بر روی راندمان کاری افراد تاثیر مستقیم می گذارد. بنابراین در طراحی داخلی دفتر کار عنصر نور باید همواره مورد توجه طراح قرار داشته باشد. توصیه این است اگر ساختمان برای همه فضاها نور طبیعی دارد که بهتر است نهایت استفاده از نور موجود انجام گردد اما اگر نور کافی برای بعضی از فضاها وجود ندارد، توصیه این است که نور مورد نظر به بهترین شکل ممکن بصورت مصنوعی تامین شود تا کارکنان از این لحاظ احساس نیاز یا کمبود نکنند چرا که این موضوع بر روی راندمان کاری آنها تاثیر مستقیم خواهد گذاشت.

دکوراسیون داخلی و مبلمان مناسب

یکی از مهم ترین عناصر در طراحی داخلی یک فضا مبلمان و دکوراسیون داخلی مناسب است. دکوراسیون داخلی مناسب در وهله اول برای کارکنان آن شرکت اهمیت دارد چرا که با راندمان کاری آنها رابطه مستقیم دارد و در وهله دوم در ذهن ارباب رجوع تاثیر گذار است. اگر مبلمان و دکوراسیون داخلی به طور دقیق انتخاب گردد و برای انتخاب آن زمان گذاشته شود، می تواند از همه جهان بر عملکرد یک مجموعه تاثیر گذار باشد، بنابراین می بایست برای انتخاب این دو مقوله انرژی کافی گذاشته شود چرا که تاثیر مستقیم بر خروجی هر مجموعه دارد.

طراحی فضای چند منظوره برای جلسات و امور دیگر

توصیه این است که یک فضای چند منظوره برای برقراری جلسات و رویدادها در نظر گرفته شود. این فضا می تواند یک اتاق کوچک شیشه ای با یک میز و صندلی باشد یا یک فضای بزرگ با مبلمان مفصل باشد. این موضوع دقیقا به فعالیت شرکت، جمعیت کارکنان و اهداف سازمان بستگی دارد. بنابراین بهتر است چنین فضایی در هر ابعاد و اندازه ای که فضای داخلی مجموعه اجازه می دهد موجود باشد. در این فضا می توان جلسات کاری برقرار نمود، مشتری ها را پرزنت کرد، ورکشاپ گذاشت یا برای مصاحبه شغلی از آن استفاده نمود.

اگر مطالعه مطلب ” طراحی داخلی دفتر کار “ برای شما مفید بود، با دیگر مطالب آموزشی استودیو معماری فرحو “ نیز همراه باشید:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا